onsdag 16 mars 2011

Förkylnings-the

Alltså jag måste bara berätta om vilken kraft det var i mitt styvmorsviols-the. Både jag och R kände verkligen hur väl det hjälpte till med hostan och hela luftvägarna. Jag råder er verkligen att pröva det innan ni provar någon annan hostmedicin.Två av mina bekanta varnade mig för Noskapen, ngn receptfri hostmedicin som hade förstört deras magar totalt. Kanske hjälpte det mot hostan men det är det ju inte värt om magen pajar istället. Till nästa års brygd tänkte jag torka mynta och pepparmynta tillsammans med styvmorsviolen för ett riktigt helande förkylnings-the.

Snart dags för en update igen tänker jag, men än behöver jag hämta kraft från förkylningen så jag tror vi tar det imorgon. Nu ska jag istället förflytta mig till det där trivsamma stället i bortre ändan av rummet, där solens strålar lyckats leta sig in genom fönstret och där ska jag bara njuta en stund.

//Fridens//

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar blogg du skapat! Love it rakt igenom~

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har, ger massor av inspiration!
    Det där med styvmorsviol låter riktigt intressant! Kanske kan man göra någon styvmorsviolsprodukt med honung i? Honung är ju också riktigt bra vid hosta, fast kanske mer när man har rethosta än slemhosta? Dock förlorar ju honungen sina goda egenskaper om den hettas upp till mer än 40 grader så té med honung får inte full effekt riktigt.

    Undrar om man kan hacka i violer i honung..hm måste googla lite på detta..

    / Sofie Gustafsson (från facebook) :-)

    SvaraRadera
  3. Tack Sofie! Va kul att du tittar förbi o känner så. Gör mig massa GLAD.

    Mmm jah har haft tanken på att skapa en kräm med styvmorsviol i.. till fötterna eller ansiktet eftersom det även fungerar jättebra på torr hud, eksem osv.
    Vet att en del torkade grödor funkar finfint i honung, borde ju funka då honung är antiseptiskt o så bara äta en sked när man är förkyld. Härligt vad växterna har att bjuda på. Älskar det! :)

    SvaraRadera

Tack för att du delar med dig av dina tankar <3