måndag 23 maj 2011

Första mogna, gyllene tomaten


Hej mina vänner. Nu var det ett tag sen vi hördes av. Jag har hunnit med att sätta lite potatis och luktärtor lite varstans, rensat ännu mer i skugglunden. Dessutom har jag ett annat kreativt projekt. Ilahinoor creations som är mitt namn på mina virkade skapelser. Det har fått mycket fokus. Men idag fick jag lön för mitt arbete.  En härligt doftande, egenodlad tomat i min hand. Det är med blandade känslor jag plockar den - min första gula tomat. Mitt lilla barn ska nu ätas upp. i 1, 2, 3 tuggor. All denna tid  o detta jobb för 3 sek njutning. Men det är det värt. Den ska helt klart ätas i andakt. I sällskap med rödbetor och blå kongo-potatis med sallad till såklart. Denna vecka kör jag nämligen detox.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du delar med dig av dina tankar <3