onsdag 16 februari 2011

HJÄLP! Attans järnspikars skit också!



Japp första felet upptäckte jag idag. Först blev jag överlycklig för att jag såg att det har grott i lådan, men sen såg jag även att något annat grott i lådan.

Något vittoch luddigt som jag antar är mögel! Skit också! Jag har förmodligen haft det för blött och lite för varmt. Nu har jag tagit bort locket och hällt ut vattnet.

Där ser man fuktigt är bra, för blött är inte bra. Idag ska jag istället köpa en blomspruta att vattna med. Men min största oro är ju om jag måste slänga de små spröten som fått mögel på sig eller kommer detta försvinna om jag luftar och man kan äta basilikan sen? Tacksam för hjälp.


2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar hos mig.
    Mögel på sådderna kan jag inte mycket om men se upp med vattning, det vet jag.
    När det gäller att hitta auktioner - titta i lokaltidningen/tidningarna eller sök på nätet.
    Börja med auktioner i Småland så får du se vad som dyker upp.
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag har nu insett att det nog inte var mögel utan bara så rötterna såg ut. PUH! :)

    Tack själv för hjälpen Birgitta :)

    SvaraRadera

Tack för att du delar med dig av dina tankar <3